Všeobecné obchodné podmienky
VYDER, s.r.o.

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú v súlade so zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“) zmluvné záväzkové vzťahy vo veciach vykonania diela, prác alebo služieb vzniknutých medzi spoločnosťou VYDER, s.r.o., Vyšný Orlík 151, 090 11, Vyšný Orlík, Slovenská republika, IČO: 47 543 507, DIČ: 2023960774, IČ DPH: SK2023960774, zapísaná v OR vedenom  Okresným súdom Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 29480/P (ďalej len „Zhotoviteľ“) ako zhotoviteľom a objednávateľom, s ktorým Zhotoviteľ uzatvára Zmluvu (ďalej len „Objednávateľ“).

Článok I.
Definície

1.1 Zhotoviteľ je obchodná spoločnosť, ktorá v rámci svojej podnikateľskej činnosti vykonáva tiež služby súvisiace s opravou/úpravou poľnohospodárskych strojov vrátane predaja originálnych náhradných dielov, diagnostikou poľnohospodárskych strojov a zároveň servisnými výjazdmi k Objednávateľom (ďalej len „dielo“ alebo „služby“).

1.2 Objednávateľ je právnická osoba alebo fyzická osoba-podnikateľ, ktorý objednáva služby u Zhotoviteľa za účelom svojho podnikania. Podnikateľom je najmä osoba zapísaná v obchodnom registri alebo živnostenskom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov. Podnikateľ sa riadi týmito obchodnými podmienkami v rozsahu, ktoré sa ho týkajú a Obchodným zákonníkom.

1.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou každej zmluvy uzavretej medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom. V prípade, ak zmluva upravuje práva a povinnosti zmluvných strán odlišne od týchto všeobecných obchodných podmienok, má úprava práv a povinnosti zmluvných strán v zmluve prednosť. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa aplikujú prednostne v prípade stretu so všeobecnými obchodnými podmienkami Objednávateľa. Aplikácia všeobecných obchodných podmienok Objednávateľa alebo akýchkoľvek iných obchodných podmienok je výslovne vylúčená, ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak. Akýkoľvek odkaz na iné obchodné, nákupné, dodacie alebo akékoľvek iné podmienky na dokumentoch Objednávateľa (vrátane odkazov na objednávkach Objednávateľa alebo akejkoľvek korešpondencie alebo komunikácie Objednávateľa) je právne neúčinný a nezaväzuje Zhotoviteľa. Nemá prednosť alebo akýkoľvek vplyv alebo dosah na obsah práv a povinnosti zmluvných strán vyplývajúcich zo zmluvy podľa bodu 1.4, a to bez ohľadu na to, či je takýto dokument podpísaný Zhotoviteľom. Objednávateľ sa zaväzuje, že na dokumentoch týkajúcich sa alebo akokoľvek súvisiacich so zmluvou podľa bodu 1.4 nebude uvádzať odkazy na iné obchodné, nákupné, dodacie alebo akékoľvek iné podmienky.

1.4 Zmluvou sa rozumie:

  • Zmluva o dielo alebo zmluva o oprave a úprave veci. Zmluva je uzavretá zaslaním písomného potvrdenia o prevzatí objednávky Zhotoviteľom Objednávateľovi s dohodnutou cenou. V tomto prípade je návrhom na uzavretie zmluvy zo strany Objednávateľa tzv. online objednávka alebo iná forma písomnej objednávky za služby, ktoré má vykonať Zhotoviteľ pre Objednávateľa. Zaslaním potvrdenia o prevzatí objednávky je akceptáciou návrhu zmluvy zo strany Zhotoviteľa (online objednávka sa nachádza na webovom sídle Zhotoviteľa: Online objednávka – Agroservis Vyder). Objednávateľ zaslaním objednávky Zhotoviteľovi potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami alebo
  • samostatná zmluva o dielo uzavretá v listinnej forme uzavretá okamihom podpisu zmluvy o dielo Objednávateľom a Zhotoviteľom. Objednávateľ podpisom zmluvy potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami Zhotoviteľa.

Článok II.
Uzatvorenie zmluvy

2.1 K uzatvoreniu zmluvy dochádza na základe predzmluvných rokovaní, ktorých postup je nasledovný:

  • Objednávateľ osloví Zhotoviteľa so zadaním na zhotovenie diela a špecifikáciou diela v rámci online objednávky (napr. informáciou o značke a kategórii poľnohospodárskeho stroja, VIN čísla, druhu opravy a pod.), a to v súvislosti s opravou poľnohospodárskeho stroja (vrátane prípadného dodania náhradného dielu), jeho diagnostikou alebo servisným výjazdom,
  • Zhotoviteľ je oprávnený vypracovať na základe online objednávky Objednávateľa cenovú ponuku, ktorú pošle Objednávateľovi, a to v zmysle bodu 6.1 týchto podmienok,
  • Po prijatí objednávky Objednávateľa zašle Zhotoviteľ Objednávateľovi cenu za dielo. V prípade, že sa zmluvné strany počas rokovania o cene dohodnú, Zhotoviteľ odošle Objednávateľovi písomné potvrdenie o prijatí objednávky s dohodnutou cenou podľa bodu 1.4 písm. a), ktorú odošle Objednávateľovi.
  • Momentom uzavretia zmluvy je deň doručenia potvrdenia o prevzatí objednávky zo strany Zhotoviteľa Objednávateľovi,
  • Uzatvorením zmluvy medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené zmluvou a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami. V prípade, ak je medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom uzavretá zmluva podľa bodu 1.4 týchto podmienok, majú ustanovenia zmluvy, ktoré upravujú práva a povinnosti Objednávateľa a Zhotoviteľa odlišne od všeobecných obchodný podmienok prednosť pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.

2.2 Objednávka a potvrdenie o prevzatí cenovej objednávky majú písomnú formu.

2.3 Objednávateľ nie je oprávnený zrušiť objednávku bez predchádzajúceho písomného súhlasu Zhotoviteľa po tom, ako objednávku Zhotoviteľ písomne potvrdil v potvrdení o prevzatí objednávky.

Článok III.
Predmet zmluvy 

3.1 Predmetom zmluvy je záväzok Zhotoviteľa vykonať pre Objednávateľa dielo, ktorého špecifikácia je uvedená v zmluve, a to v termíne a cene podľa zmluvy, a záväzok Objednávateľa vykonané služby prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu.

3.2 Zhotoviteľ vykonáva dielo na svoje náklady a na svoje nebezpečenstvo.

Článok IV.
Miesto a termín plnenia

4.1 Dielo sa zhotovuje u Zhotoviteľa, alebo na mieste, ktoré určí zmluva. Miestom odovzdania diela je miesto dohodnuté v zmluve, ak nie je dohodnuté inak.

4.2 Zhotoviteľ je povinný začať so zhotovovaním diela a odovzdať riadne dokončené dielo v primeranej lehote určenej Zhotoviteľom.

4.3 Ak nie je písomne dohodnuté inak, Objednávateľ môže prevziať dielo na výzvu Zhotoviteľa aj pred dohodnutým termínom plnenia podľa bodu 4.2.

4.4 Zhotoviteľ nie je v omeškaní s dodaním diela podľa termínu dohodnutého v zmluve v prípade, ak je omeškanie spôsobené Objednávateľom. V takomto prípade sa termíny predlžujú o dobu, po ktorú je Objednávateľ v omeškaní. Posunutie termínu dodania diela nemá vplyv na platobné povinnosti Objednávateľa, ktoré ostávajú v pôvodne dohodnutých podmienkach.

4.5 Dodacia lehota sa môže primerane predĺžiť z dôvodu:

  • neočakávaných, Zhotoviteľom nezavinených skutočností (vyššia moc) alebo
  • akéhokoľvek oneskorenia alebo prekážky zo strany Objednávateľa. V prípade, ak dôjde k predĺženiu dodacej lehoty z dôvodov na strane Objednávateľa o viac ako 15 kalendárnych dní alebo Objednávateľ si v dodacej lehote dielo bez písomného uvedenia dôvodu neprevezme, je Zhotoviteľ oprávnený vyúčtovať Objednávateľovi poplatok za skladovanie vo výške 0,05 % z ceny diela za každý začatý deň, o ktorý sa dodacia lehota predĺžila, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.

4.6 Termín dodania diela je okrem prípadov uvedených v bode 4.5 možné meniť zo strany Zhotoviteľa písomnou formou alebo na základe dohody zmluvných strán.

4.7 Objednávateľ je povinný poskytnúť Zhotoviteľovi plnú súčinnosť potrebnú k riadnemu dodaniu diela, najmä avšak nie výlučne v dostatočnom časovom predstihu poskytnúť Zhotoviteľovi všetky informácie a dokumenty, ktoré sa týkajú diela. Rovnako je Objednávateľ povinný v prípade potreby zabezpečiť prítomnosť jeho odborných pracovníkov za účelom plnenia obsahu zmluvy. Objednávateľ zodpovedá za škodu, ktorá vznikne Zhotoviteľovi v dôsledku omeškania pri poskytovaní súčinnosti, na ktorej poskytnutie je Objednávateľ povinný podľa zmluvy alebo na poskytnutie, ktorej bol Zhotoviteľom vyzvaný.

4.8 Ak nebude možné z dôvodu nedostatočnej súčinnosti na strane Objednávateľa dielo vyskúšať alebo vykonať služby v súlade so zmluvou do siedmich kalendárnych dní, ak sa Objednávateľ a Zhotoviteľ nedohodnú písomne inak, a Objednávateľ takúto súčinnosť neposkytne do siedmich kalendárnych dní po doručení výzvy Zhotoviteľa, má Zhotoviteľ právo určiť, že dielo sa považuje za odovzdané Objednávateľovi v termíne písomne určenom Zhotoviteľom alebo Zhotoviteľ môže od zmluvy odstúpiť. Následne je Objednávateľ povinný dielo od Zhotoviteľa prevziať a splniť všetky svoje nadväzujúce povinnosti.

4.9 Za okolnosti vyššej moci sa považujú neodvrátiteľné udalosti, ktoré tá zmluvná strana, ktorá sa ich dovoláva, pri uzatváraní zmluvy nemohla predvídať, a ktoré jej bránia, aby splnila svoje zmluvné povinnosti riadne a včas, ako napríklad, avšak nielen: vojna, živelné katastrofy, pandémie, štrajky alebo zásahy verejnej moci (legislatíva, vládne opatrenia a pod.). Za okolnosti vyššej moci sa považuje aj v čase uzavretia zmluvy nepredvídateľné oneskorenie dodávok subdodávateľov, výpadky výroby, nedostatok materiálov. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že akýkoľvek druh platobnej neschopnosti zmluvných strán nemožno považovať za okolnosť vyššej moci.

Článok V.
Vykonanie a prevzatie diela

5.1 Zhotoviteľ je pri zhotovovaní diela viazaný pokynmi Objednávateľa v rozsahu špecifikácie diela určenej v cenovej ponuke a technických podkladoch, ktoré boli súčasťou zadania podľa bodu 2.1 písm. a), na základe ktorých bola cenová ponuka vyhotovená. Objednávateľ je oprávnený zadávať pokyny na zhotovovanie diela v rozsahu cenovej ponuky a technických podkladov, ktoré boli súčasťou zadania podľa bodu 2.1 písm. a), na základe ktorých bola cenová ponuka vyhotovená písomne, a to najmä elektronicky, formou e-mailu. V prípade, ak sú pokyny Objednávateľa nad rámec cenovej ponuky a technických podkladov, ktoré boli súčasťou zadania podľa bodu 2.1 písm. a), na základe ktorých bola cenová ponuka vyhotovená, nie je nimi Zhotoviteľ viazaný a takýto pokyn sa považuje za práce naviac. Zhotoviteľ po zadaní pokynu na práce na viac vyhotoví a odošle Objednávateľovi cenovú ponuku. Zhotoviteľ je povinný vykonať práce naviac až po písomnom odsúhlasení cenovej ponuky na práce na viac zo strany Objednávateľa. Zhotoviteľ je oprávnený vykonanie prác naviac odmietnuť. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že Zhotoviteľ má právo na odmenu za vykonanie prác naviac nad rámec odmeny dohodnutej za vykonanie diela.

5.2 Pred ukončením všetkých prác v súvislosti s dielom je Zhotoviteľ povinný vyzvať Objednávateľa na kontrolu diela za prítomnosti oboch zmluvných strán, resp. ich poverených zástupcov.  V prípade, ak sa zmení osoba povereného zástupcu v priebehu zhotovovania diela, je touto poverenou osobou priamy nadriadený pôvodného povereného zástupcu Objednávateľa. Dielo je vyrobené na základe požiadaviek Objednávateľa a zodpovedá jeho špecifickým potrebám, a preto sa väčšinou u Zhotoviteľa uskutočňuje uvedená kontrola. Počas tejto kontroly diela má Objednávateľ možnosť skontrolovať funkčnosť, parametre a vlastnosti diela v zmysle objednávky diela Objednávateľom Kontrola diela Objednávateľom prebieha v mieste zhotovenia diela, teda v priestoroch Zhotoviteľa, ak zmluva medzi zmluvnými stranami neurčuje inak. Zmluvné strany sú povinné dohodnúť si termín uvedenej kontroly diela. Kontrola diela Objednávateľom musí byť vykonaná najneskôr do 14 dní od Zhotoviteľom doručenej výzvy na kontrolu diela, ak sa Objednávateľ a Zhotoviteľ nedohodnú inak. V prípade, že z dôvodov na strane Objednávateľa nedôjde k vykonaniu kontroly diela v lehote uvedenej v tomto bode, má sa za to, že dielo je riadne funkčné a nemá žiadne vady. V prípade riadne neospravedlnenej neprítomnosti Objednávateľa na kontrole podľa tohto bodu je Zhotoviteľ oprávnený žiadať od Objednávateľa primeranú náhradu za skutočne vynaložené náklady.

5.3 V prípade, ak Zhotoviteľ zabezpečuje prepravu diela k Objednávateľovi, je Objednávateľ povinný vytvoriť Zhotoviteľovi v mieste určenia také podmienky, aby dodanie diela prebehlo bez akýchkoľvek ťažkostí a problémov, t. j. predovšetkým umožní voľné a bezpečné dodanie diela na adrese na to určenej Objednávateľom. Ak dôjde pri dodaní diela k poškodeniu diela alebo vznikne škoda na diele z dôvodu na strane Objednávateľa, zodpovedá Objednávateľ za vzniknutú škodu. Objednávateľ je povinný uhradiť Zhotoviteľovi s tým spojené náklady, ktoré zahŕňajú najmä náklady na prípadnú prepravu diela podľa cenovej ponuky Zhotoviteľa podľa bodu 6.1.

5.4 Objednávateľ je povinný umožniť Zhotoviteľovi vstup na miesto odovzdania diela určené Objednávateľom ak sa zmluvné strany nedohodli inak, a to najmä za účelom opravy, servisu, diagnostiky alebo skúšok diela podľa dohody zmluvných strán.

5.5 O priebehu odovzdania diela u Objednávateľa vytvára Zhotoviteľ tzv. servisný list. V prípade odovzdanie diela u Zhotoviteľa sa vyhotovuje preberací protokol o odovzdaní a prevzatí diela. Pri servisnom liste a preberacom protokole obdržia obe zmluvné strany po jednom vyhotovení. Dielo sa považuje za riadne odovzdané podpísaním servisného listu alebo preberacieho protokolu oboma zmluvnými stranami.

5.6 Nebezpečenstvo škody na diele prechádza na Objednávateľa okamihom odovzdania diela Objednávateľovi podľa bodu 5.5 týchto obchodných podmienok.

5.7 Vlastnícke právo k dielu prechádza na Objednávateľa okamihom zaplatenia celej Ceny diela. Do doby nadobudnutia vlastníckeho práva Objednávateľa k dielu, Objednávateľ nemôže previesť dielo na tretiu osobu alebo k dielu zriadiť akékoľvek iné právo tretej osoby.

Článok VI.
Cena diela a platobné podmienky

6.1 Cena za zhotovenie diela je stanovená dohodou zmluvných strán na základe odsúhlasenej cenovej ponuky zo strany Objednávateľa, ktorú Objednávateľ uzavretím zmluvy podľa bodu 2.1 písm. d) potvrdzuje. V prípade ak cena nie je v potvrdení o prevzatí objednávky osobitne dojednaná, platí cenová ponuka zverejnená na webovom sídle Zhotoviteľa www.agroservisvyder.sk Uzavretím zmluvy podľa bodu 2.1, písm. d) sa Objednávateľ oboznámil a súhlasí s cenovou ponukou Zhotoviteľa zverejnenou na webovom sídle agroservisvyder.sk

6.2 Zmluvné strany sa dohodli, že ak po uzatvorení zmluvy dôjde k zmene cien materiálov a vstupov o viac ako 5 %, môže Zhotoviteľ cenu za dielo upraviť o príslušné percento. Objednávateľ sa zaväzuje takto upravenú cenu za dielo zaplatiť.

6.3 Cena diela nezahŕňa DPH v zákonnej výške.

6.4 Objednávateľ je povinný zaplatiť Zhotoviteľovi cenu diela na základe faktúry, ktorá je vystavená podľa podmienok dohodnutých v zmluve. Zmluvné strany sa môžu dohodnúť v zmluve, že cena diela bude zaplatená prostredníctvom viacerých faktúr (riadnej, zálohovej alebo čiastkových). Zhotoviteľ je oprávnený vystaviť Objednávateľovi zálohovú faktúru so splatnosťou 15 dní. Vystavenie zálohovej faktúry zo strany Zhotoviteľa nastane v prípade potreby dodania náhradných dielov za účelom dokončenia diela v zmysle Zmluvy. Zhotoviteľ sa nedostáva do omeškania s dodaním diela v prípade, ak zálohová faktúra nie je uhradená.

6.5 Lehota splatnosti faktúr vystavených Zhotoviteľom je 15 dní od ich vystavenia Zhotoviteľom, ak na faktúre nie je uvedené inak. Úhrada bude vykonaná bezhotovostným bankovým prevodom v eurách na účet Zhotoviteľa uvedený na faktúre. Za deň splnenia peňažného záväzku Objednávateľa zaplatiť cenu sa považuje deň pripísania celej ceny diela na účet Zhotoviteľa.

6.6 V prípade omeškania Objednávateľa s úhradou splatnej faktúry o viac ako 30 dní vzniká Zhotoviteľovi právo na pozastavenie prác na diele alebo ďalších dohodnutých dodávok, a to až do doby úhrady všetkých neuhradených faktúr po lehote splatnosti.

6.7 V prípade nedodržania termínu splatnosti je Objednávateľ povinný uhradiť Zhotoviteľovi úroky z omeškania podľa platnej legislatívy a zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania.

6.8 Objednávateľ nie je oprávnený postúpiť alebo previesť akékoľvek práva alebo povinnosti vyplývajúce zo zmluvy bez predchádzajúceho písomného súhlasu Zhotoviteľa.

Článok VII.
Zodpovednosť za vady

7.1 Zhotoviteľ zodpovedá za to, že dielo má v čase jeho odovzdania a prevzatia vlastnosti dohodnuté v zmluve. Zhotoviteľ tiež zodpovedá za to, že tieto vlastnosti bude mať dielo, resp. jeho časť počas celej záručnej doby.

7.2 Záručná doba na dielo sú tri (3) mesiace. Záručná doba začína plynúť dňom podpísania servisného listu alebo preberacieho protokolu oboma zmluvnými stranami podľa bodu 5.5, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.

7.3 Zhotoviteľ nezodpovedá za vady, ktoré sa vyskytli na diele v dôsledku porušenia povinnosti zo strany Objednávateľa. Rovnako Zhotoviteľ nenesie zodpovednosť za vady, ktoré vznikli v dôsledku neodbornej prevádzky, obsluhy a údržby, resp. používaním poľnohospodárskeho stroja v rozpore so záručnými podmienkami, návodom na použitie, alebo inými dokladmi alebo v rozpore s obvyklým spôsobom užívania.

7.4 V prípade, že má dielo pri preberaní zjavné vady, alebo doklady (ktoré majú byť s dielom odovzdané) nie sú kompletné, je Objednávateľ oprávnený odmietnuť prevzatie diela. O odmietnutí prevzatia diela s popisom vád, ktoré boli dôvodom na odmietnutie prevzatia diela spíšu Zhotoviteľ a Objednávateľ záznam. Zároveň sa v zázname určí termín na odstránenie vád, ktorý stanoví Zhotoviteľ.

7.5 V prípade, že Objednávateľ prevezme dielo od Zhotoviteľa so zjavnými vadami, budú vady popísané v preberacom protokole alebo servisnom liste spolu s určením termínu na odstránenie vád, ktorý stanoví Zhotoviteľ. V opačnom prípade na tieto zjavné vady nebude Zhotoviteľ prihliadať.

7.6 V prípade, že sa pri preberaní diela vyskytnú akékoľvek vady, ktoré by bolo možné objaviť/zistiť počas kontroly diela v zmysle bodu 5.2, Objednávateľ je povinný prevziať dielo aj s týmito vadami, pričom tieto vady budú popísané v preberacom protokole spolu s určením termínu na odstránenie vád, ktorý stanoví Zhotoviteľ. V prípade, že má Objednávateľ záujem o odstránenie vád, ktoré neboli vytknuté počas kontroly diela a neboli špecifikované v preberacom protokole alebo v servisnom liste, Zhotoviteľ vystaví Objednávateľovi samostatnú cenovú ponuku na ich odstránenie. Pričom akceptovanie takejto cenovej ponuky sa považuje za novú zmluvu.

7.7 Vady, ktoré sa zistia po prevzatí diela (po podpise preberacieho protokolu alebo servisného listu) počas záručnej doby, budú odstránené Zhotoviteľom v rámci záruky v súlade s týmto všeobecnými obchodnými podmienkami a zmluvou.

7.8 Objednávateľ je povinný čo najskôr, najneskôr do 5 dní odo dňa, keď sa vyskytne vada, oznámiť Zhotoviteľovi vady, a to písomne, s presným popisom vád (prípadne fotodokumentáciou) (ďalej aj „reklamácia“). Reklamácia musí obsahovať najmä údaje týkajúce sa diela uvedené v objednávke, dátum zistenia vady a popis druhu a rozsahu vady.

7.9 Pokiaľ sa objavia vady na diele, je Objednávateľ povinný Zhotoviteľovi umožniť na mieste, kde sa dielo nachádza, posúdenie vady, a to aj treťou osobou, ak si to bude vyžadovať situácia (napr. znalec). Pokiaľ sa preukáže, že reklamácia bola neoprávnená, je Zhotoviteľ oprávnený požadovať úhradu nákladov spojených s neoprávnenou reklamáciou, pričom Objednávateľ je povinný uhradiť uvedené náklady, ktoré Zhotoviteľovi s týmto konaním vznikli.

7.10 Pokiaľ Objednávateľ poruší povinnosť oznámiť vady riadne a včas v zmysle bodu 7.8, má Zhotoviteľ vždy právo vzniesť námietku oneskorenej reklamácie. V prípade vznesenia námietky oneskorenej reklamácie, práva Objednávateľa z predmetných vád uplatnených takouto oneskorenou reklamáciou zanikajú.

7.11 Zhotoviteľ sa zaväzuje, že po oznámení reklamácie zo strany Objednávateľa, v lehote 10 pracovných dní písomne potvrdí prijatie reklamácie a oznámi spôsob vybavenia reklamácie.

7.12 Objednávateľ nie je oprávnený počas trvania záruky odstrániť vadu diela sám alebo na vlastné náklady bez súhlasu Zhotoviteľa. Pri porušení tohto záväzku stráca Objednávateľ práva zo zodpovednosti za vady a rovnako stráca záruku na dielo.

7.13 Ak ide o odstrániteľnú vadu uplatnenú Objednávateľom v záručnej dobe podľa bodu 7.2, má Objednávateľ právo, aby bola bezplatne, v primeranej lehote a riadne odstránená. Zhotoviteľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú časť diela, ak to Zhotoviteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

7.14 Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia užívaniu diela, má Objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny diela. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré bránia užívaniu diela, má Objednávateľ právo žiadať primeranú zľavu z ceny diela.

Článok VIII.
Záverečné ustanovenia

8.1 Zmluvné strany pokiaľ ide o úpravu práv a povinností zo zmluvy a/alebo všeobecných obchodných podmienok, sa týmto výslovne dohodli na použití právneho poriadku Slovenskej republiky. Práva a povinnosti výslovne neupravené zmluvou a/alebo všeobecnými obchodnými podmienkami sa spravujú príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a ostatných právnych predpisov.

8.2 Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť spory zo zmluvy, vrátane sporov o jej platnosť, výklad alebo zrušenie, prednostne rokovaním a vzájomnou dohodou zmluvných strán. Ak zmluvné strany nedosiahnu dohodu o spore, ktorákoľvek zo zmluvných strán je oprávnená podať žalobu na súd príslušný podľa právnych predpisov Slovenskej republiky, resp. pre vylúčenie pochybností sa uvádza, že zmluvné strany si týmto dohodli právomoc súdov Slovenskej republiky.

8.3 Zmluvné strany sa zaväzujú, že budú vzájomne rešpektovať svoje oprávnené záujmy, súvisiace s plnením zmluvy, a že si budú poskytovať všetku potrebnú súčinnosť, ktorá sa od nich dá spravodlivo požadovať, aby bol dosiahnutý účel zmluvy.

8.4 Zhotoviteľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených zmlúv, ale len tých, ktoré budú uzavreté po účinnosti zmeny všeobecných obchodných podmienok. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 1.4.2025

Nezáväzná cenová ponuka

V prípade záujmu o bezplatné vypracovanie nezáväznej cenovej ponuky, vypíšte prosím tento krátky formulár. Ďakujeme.